Ateljébesök hos skulptören Peter Linde

Organisatörer:
  • Anita Tenling
  • Johan Wiss

Vi har nöjet att bjuda in dig som medlem med respektive/vän till ett exklusivt besök i konstnären Peter Lindes ateljé i Saltsjöbaden söndagen den 21 april 2024, klockan 15.00! Klubben hade äran att träffa Peter Linde under hösten 2023 vid förevisningen av Hjalmar Söderberg i Humlegården. Peter Linde är en av Sveriges främsta skulptörer och är bland annat representerad på Nationalmuseum.

Efter den guidade turen hos Peter Linde går vi i samlad grupp ner till Grand Hotel Saltsjöbaden för en gemensam middag i Franska matsalen klockan 17.00! Där kan ni välja på Hjortinnanlår eller Rimmad torskrygg.

Söndag 21 april, kl 15.00 samling vid Peter Lindes ateljé Ringparksvägen 17, 133 35 Saltsjöbaden. Buss 25M går från Slussen kl 14,20 och anländer Saltsjöbaden Station kl 14.54. Ni som kör bil, parkerar lämpligast på Grand Hotel Saltsjöbadens parkering. Endast 5 minuters promenad till Ringparksvägen 17. Vid Ringparksvägen går ej att parkera.

Max 18 gäster kan delta, vilket beror på att endast nio deltagare samtidigt kan befinna sig i ateljén, så att vi inte råkar stöta till någon av skisserna som är av gips. Övriga nio deltagare njuter av den grönskande trädgården som är en skulpturpark. Därefter går den andra gruppen in.

Efter visningen promenerar vi ner till Grand Hotel Saltsjöbaden för vår gemensamma middag. Matsalen öppnar kl 17. Men deras trevliga bar är alltid öppen.

Anmälan görs genom inbetalning av 520 kr per person till klubbens Swish 123 558 6920, eller bankgiro 5281-1528 enligt ”Först till kvarn”, dock senast den 15 april 2024! Glöm inte att ange namn och om ni önskar kött eller fisk till middagen. Även kaffe ingår i priset.