Julbrev

lördag 16 december 2023

Johan Wiss

På luciamorgon skickade vår tillförordnade president Johan Wiss en julhälsning från Arlanda till klubbmedlemmarna med tillönskan om en God Jul och ett Gott Nytt År!:

Kära medlemmar, Vid klubbmötet i måndags gästades klubben av DIF Fotbolls sportchef Bosse Andersson. Vid mötet fanns möjlighet att köpa Bosses bok ’Super Bosse-från blodröda siffror till blårandiga framgångar’, som handlar om Djurgården IFs utveckling, med 25 kronor per bok från Mondial förlag till PolioPlus. Nästan en hel låda böcker såldes på plats.

Efter mötet togs gruppbild här bredvid framför Hotell Anglais entré. På bilden syns er tillförordnade president, Bosse Andersson, Martin Söderberg och hans son, klubbmedlemmen Joakim Söderberg.  Martin startade svensk golfwebb, sedermera golf.se, bekant för varje svensk utövare av sporten golf.

Hotell Anglais har givit klubben en möjlighet att montera en mässingsskylt med klubbens namn och mötestid vid Hotell Anglais entré. Offert för mässingsskylt har lämnats av lokala Stämpelbutiken på Regeringsgatan som har ambassader och konsulat bland kunderna, vilket borgar för kvalitet. Offerten är på 3.736 kronor inklusive moms. Eftersom Hotell Anglais tillstånd till klubben inte kan antas vara gällande för evigt, kommer undertecknad att beställa denna skylt och ber om ert ekonomiska stöd genom swish. Överskjutande medel till Kulturfonden som kommer att dela ut Kulturstipendium den 22 januari, 2024 efter lunchen klockan 12.00.

Uppmaningen inför Julhelgen till er kära medlemmar, är att inbetala till stöd för mässingsskylt på Hotell Anglais med klubbens namn, med överskott till Kulturstipendium. Klubbens swishnummer är 123 558 6920, bankgiro 5281-1528.

Liksom 2022 har Kulturkommittén funnit att de mest passande mottagarna är tre musiker från Lilla Akademien. Pristagarna 2023 är ANTON VOLKOV, lysande violinist på gymnasiet, ERIK VOLKOV, yngre bror till Anton, cellist på högstadiet, och VALERY HRECHANIKOV, piano, nyanländ i klass 7.

Ett stipendium är en enorm uppmuntran.  Vi minns glädjen vid Kulturstipendium 2022 som delades ut till de tacksamma eleverna.

Välkomna åter måndag 15 januari kl 12.00, när ärkebiskop emeritus KG Hammar besöker klubben.

Med varm tillönskan om en God Jul och Ett Gott Nytt År!

Er tillförordnade President Johan W

Johan W, Super-Bosse och far och son Söderberg