President

måndag 23 maj 2022

Presidentkedjan roteras. Johan Wiss överlämnade presidentskapet till Jenny Öhman vid en somrig lunch vid Djurgårdsbron.

Stockholm Humlegården Rotaryklubb chartrades 1968 och hade ursprungligen sina möten på restaurang Operaterrassen. På 00-, 10- och hittills under 20-talet har lunchmötena hållits på Sällskapet och Odd Fellow. Vi testar nu Hotel Anglais och håller från september 2023 mötena på måndagar.

Många av klubbens medlemmar har bakgrund inom kultur, näringsliv och såväl privat som offentlig förvaltning. Bland tidigare presidenter märks Claes Palme, Jonas Hallberg, Anders Björnsson, Eskil Hemberg, Karlis Neretnieks, Kerstin André, Margareta Adlercreutz, Eric Kjellberg, Bo Göran Hellers och Johan Wiss. Under innevarande år är Jenny Öhman president.

Klubben har ett intressant program och en kulturkommitté som varje år delar ut ett kulturstipendium, senast till fyra unga ukrainska musiker som går på Lilla Akademien.

Rotarianer med gäster är fr o m den 4 september varmt välkomna till Scandic Hotel Anglais på måndagar kl 12.00-13.15 för att närmare lära känna vår klubb.